logo Univel

telefonia internetowa, bramki VoIP

Przygotowanie do pracy Zoiper

1Zaloguj się się do swojego panelu klienta, wykorzystaj dane które zostały ci wysłane w wiadomości email znajdziesz tam swój login oraz przypisane do konta hasło. Po zalogowaniu się należy kliknąć w menu po lewej stronie na:

Usługi -> Telefony -> Instrukcja konfiguracji. dane konfiguracyjne

2 Wydrukj swoje dane konfiguracyje. Np:

User ID: zlewandowski001
Hasło: Zlewandowski1960


dane konfiguracyjne

3Pobierz program ZOIPER.


4Po instalacji i otwarciu programu Zoiper kliknij w "opcje" (ikona narzędzia). Następnie należy kliknąć w dodaj nowe konto. Wprowadź do nowo otwartego okna swoją własną dowolną nazwę i kliknij w "OK." Krok 1 program zoiper

5Wprowadź dane swojego konta VoIP. Wszystkie niezbędne dane znajdziesz w panelu klienta pod linkiem instrukcja konfiguracji. Resztę opcji należy ustawić tak jak na obrazku poniżej: Krok 5 program zoiper



6Teraz należy wybrać opcję kodeka dźwięku. Przenieś wszystkie kodeki z prawego boksu do boksu lewego, wszystkie oprócz kodeku "aLaw." Takie ustawienia są zalecane do tego aby program pracował jak najwydajniej. Wybrany wcześniej kodeki zapewniają najlepszą jakość dzwięku. Jeżeli jednak posiadasz kiepskiej jakości łącze internetowe, wtedy należy skorzystać z innego zestawu kodeków np. "GSM" Krok 6 program zoiper



7Teraz w opcje audio >> kontrolery dźwięku, należy odpowiednio skonfigurować swoją kartę dźwiękową. Reszta ustawień powinny być tak jak na obrazku poniżej: Krok 7 program zoiper



8W ostanim kroku należy kliknąć w "Zastosuj" a w następnej kolejności w "OK". Od tego momentu program Zoiper jest gotowy do pracy, można już dzwonić oraz przyjmować połączenia. Krok 8 program zoiper